[ad_1]
Araştırmalar, insanlar ve şirketler İnternet’in sanal gerçeklik versiyonu olan meta veri tabanında bir yer için rekabet ederken geçen yıl yaklaşık 2 milyar dolar harcandığını gösteriyor.
Ancak internette insanların yaşayabileceği, çalışabileceği ve oynayabileceği tek bir 3B alan olarak ortaya çıkmak için hala uzun bir yol var. Peki, bu dünyanın bir alanını ele geçirmek için yatırım yapmak bir kumar mı?
“İşimi gösteriyorum”
Hacimli mohawk tarzı koyu kızıl saçları ve sürekli sigara içmesiyle, sanatçı Angie Thompson’ın avatarı tipik bir Moğol’a benzemiyor. Ancak o, yeni sanal dünyayı talep eden genişleyen insan ırkının bir üyesidir.
“İlk metaverse paketimi Temmuz 2020’de satın aldım ve yaklaşık 1.500 £ ödedim. Bunu kendi çalışmamı sergilemek ve ayrıca sanat eserimi ve sanat eserimi diğer insanlara tanıtacak metaverse etkinlikleri düzenlemek için aldım” diyor.
Brighton merkezli Angie, Voxels dünyasındaki evinde kripto parayla satılan tuhaf ve güzel dijital sanat eserleriyle dolu iki galeri inşa etti.
Angie’nin arazileri, küçük bir aile evinin büyüklüğündedir (eğer onları avatarının boyutuyla karşılaştırırsanız). En yüksek olanı üç katlı, yaya geçidi olan bir çatı terası ve eğlence için ileri geri giden pembe bir taksi.
Ancak havadan bu dünyanın ne kadar büyük olduğu hakkında daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.
Angie, “F tuşunu basılı tutun ve mahallemi kontrol etmek için ayağa kalkabilirsiniz” diye açıklıyor. Galerinin üzerinde, ufka kadar uzanan binlerce aynı sandığı görebilirsiniz.
Voxels, kendilerini metaverse olarak tanımlayan düzinelerce sanal dünyadan biridir. Kafa karıştırıcı çünkü insanlar genellikle “metaverse” hakkında tek bir tane varmış gibi konuşuyorlar. Ancak tek bir platform hakim olmaya başlayana veya bu farklı dünyalar bir araya gelene kadar şirketler kendi arazi ve deneyim versiyonlarını satarlar.
sanal evren Analitik firması Dapp Radar’daki araştırmacılar, geçen yıl yalnızca sanal arazi satın almak için 1,93 milyar dolar değerinde kripto paranın harcandığını ve bunun 22 milyon dolarının Voxels’teki yaklaşık 3.000 arsaya yatırıldığını söylüyor.
Voxels, tüm sanal para birimleri gibi, her işlemin kaydedildiği ve yayınlandığı bir halka açık blok zinciri içeren Ethereum kripto para birimi platformu üzerine kurulmuştur. Bu nedenle, Dapp Radar onu izleyebilir.
En ünlü dünyalardan biri çizgi film Decentraland. 2020’de piyasaya sürülen bu dünyada araziler binlerce, bazen de milyonlarca dolara satılıyor. Araziyi satın alıp mağaza ve bilgi merkezleri inşa edenler arasında Samsung, UPS ve Sotheby’s vardı.
Lüks moda markası Philip Plein ayrıca dört futbol sahası büyüklüğünde arsaya sahip ve bir Metaverse mağazası ve galerisini dahil etmeyi umuyor.
Ancak sahibi Blaine, annesinin 1,5 milyon dolarlık satın alımına ikna olmadığını söyledi:
“Annem beni aradı ve ‘Ne yaptın?’ dedi. neden delisin Neden bu kadar çok para harcıyorsun, nedir? “dedi.”
Plein, bir yılı aşkın süredir çevrimiçi olarak 24 farklı kripto para biriminde ürün satıyor. 2022’nin başlarında, Londra’daki Old Bond Caddesi’nde, Bitcoin ve Ethereum gibi kripto para birimlerinin yanı sıra İngiliz Sterlini gibi bazı ticarete konu olmayan jetonlar (NFT’ler) satan yeni bir mağaza açtı.
Dükkanı açmanın metaverse hakkında daha fazla şey öğrenmesine yardımcı olduğunu söylüyor.
“Bir arsaya çok para harcayarak cesur bir adım attım. Ama 24 yılı aşkın bir süredir markamla birlikteyim ve baştan başlarsam ne yapmalıyım?”
Ancak kripto para birimlerinin değerindeki genel çöküşle birlikte Dapp Radar, metaverse mülk değerlerinin bir yılın en düşük seviyelerine yaklaştığını söylüyor.
Sandbox’ta, kripto para biriminin başka bir metaverse’i; Adidas, Atari, Ubisoft, Binance, Warner Music ve Gucci, ürünlerini ve hizmetlerini satmak ve tanıtmak için arazi ve bina uzmanlığı satın alan çok uluslu şirketlerden sadece birkaçı.
Minecraft ve Fortnite gibi diğer büyük oyun platformlarının yanı sıra Gucci, en popüler mikro platform olan Roblox’u da geliştirdi.
Bu araziler oyun şirketleri tarafından satılmamakta ve herhangi bir blockchain teknolojisi kullanılmadan işletilmektedir. Ancak, bilim kurgu yazarlarının gerçek bir meta veriye sahip olmamız gerektiğini söylediği birkaç temel bileşeni var:
Gucci City, lansmanından bu yana geçen yıl 36 milyondan fazla ziyaret aldı ve Nike Land 11 ayda 25 milyondan fazla ziyaret aldı. Gucci City’de oyuncular avatarları için gerçek parayla kıyafet satın alabilirler. Avatar için tişörtler ve ayakkabılar, Nike Land’deki oyunlardan kazanılan puanlarla satın alınabilir.
Moda, metaverse’lerle ilgili fırsatları ve riskleri yakalamaya en hevesli sektör gibi görünüyor.
Amsterdam merkezli dijital moda evi The Fabricant, Decentraland, Sandbox ve diğer meta veri kullanıcıları için özel avatar kıyafetleri, tasarımcı koleksiyonları ve özel kıyafetler üretiyor.
“Herkese deli demeye başladığımızda, ‘Neden buna ihtiyacın var?’ Kurucu ortak ve baş tasarımcı Amber Jae Slooten, “Ancak gelecekte insanların dijital ürünler giyeceği fikrine çok inanıyoruz” diyor.
Fabricant’ın bugüne kadarki rekor satışı, NFT (dijital sanat eseri) olarak satılmasına ve alıcı tarafından giyilmemesine rağmen, fiyatı 19.000 $ olan bir dijital elbisedir.
Şirket, çoğumuzun yakında hayatımızın bir bölümünde metaevrende yaşayacağına inanan yatırımcılardan 14 milyon dolarlık fon topladı.
Ama bunun ne zaman olacağı ve ne zaman olacağı belli değil. Kripto metaverse’lerinde genellikle hareket halinde çok fazla insan yoktur. Yalnızca etkinlikler düzenlendiğinde gerçekten kullanılırlar ve o zaman bile bu etkinliklere milyonlarca değil, yalnızca binlerce kişi katılır.
Sızdırılan ses kayıtları, Facebook ve Instagram Meta’nın sahibinin milyarlarca dolar yatırım yaptığı sanal dünyada insanların fazla kalmadığını gösteriyor.
Ancak Sloten, insanların bu dünyaların evrimi ile geleceğine inanıyor:
“Kesinlikle kitlesel bir pazar olacak çünkü genç nesli düşünürseniz, onlar zaten oyun oynuyorlar. Onlar için sanal ve gerçek arasında bir ayrım yok. Ama yine de inşa edilmesi gerekiyor.”
Teknoloji Haberleri Metaverse
[ad_2]
Diğer içeriklerimize de göz at!
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın